This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Apa Erti Teman Baik..!!

Assalamualaikum
TEMAN BAIK!
Adakah kamu semua tau ape itu TEMAN BAIK??
n siapa TEMAN BAIK kamo???
Ape yg membuatkan kamo semua menganggap teman kamo itu adalah TEMAN BAIK kamo??Adakah kamo mempercayai TEMAN BAIK kamo itu 100%??
Adakah kamo menganggap TEMAN BAIK kamo itu seperti diari hidup kamo??
Adakah TEMAN BAIK kamo itu sentiasa ada dengan kamo ketika kamo sedih,gembira, senang atau susah??
Adakah TEMAN BAIK kamo itu tidak akan menikam kamo dari belakang??
Kesimpulannya, erti sebenar TEMAN BAIK ialah bila seseorang yang rapat dengan kita.
Dia seorang yang paham apa sahaja perkara yang berkaitan dengan kita. Menyimpan segala rahsia kita and kita menjadikan dia sebagai tempat mengadu. Dan kita selalu mengharap yang dia akan selalu ada d kala kita susah senang sedih atau pon gembira. Tidak kira buruk macam mana pon diri kita, dia tetap akan terima dan berkawan dengan ikhlas kerana nilai seorang TEMAN BAIK amat lah tinggi.. dan tidak semua orang berpeluang memiliki TEMAN baik yang kita betol2 boleh percaya. Tetapi, kenapa ade TEMAN BAIK yang sanggup mengkhianati TEMAN BAIK nya sendiri? Adakah TEMAN BAIK kita itu tidak tahu apa itu erti TEMAN BAIK?? dan adakah dia menganggap TEMAN BAIK itu hanya sekadar nama TEMAN BAIK and tidak mempunyai apa2 nilai?? Di mana perginya perasaan TEMAN BAIK seperti ini?? Sanggup MENGKHIANATI temannya sendiri?? salah siapa? adakah salah TEMAN BAIK nya atau kita yang mempercayai dia?? TEMAN BAIK... perasaan jujur dan ikhlas berkawan sangat penting..jangan la ada perasaan BUSUK HATI...CEMBURU dan IRI HATI terhadap TEMAN BAIK sendiri.. Pelihara la hubungan TEMAN BAIK itu..sebab TEMAN itu selama2nya...dan TEMAN itu tinggi nilainya.. Kata akhir, carilah TEMAN BAIK kamo sendiri..pilih lah yang betol2 kamo rasa yakin dengan hati TEMAN BAIK kamo..;) GOOD LUCK!
Yang Baik Itu Datang Dari Allah
Yang Buruk Itu Datang Dari Kita Sendiri

0 ulasan:

Post a Comment